side area

Τι πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας σε καιρούς κρίσης

Home / Blog  / Τι πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας σε καιρούς κρίσης

ένας επιχειρηματίας σε καιρούς κρίσης

Τα τελευταία χρόνια, το οικονομικό, πολιτικό & κοινωνικό περιβάλλον δεν είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό! Η ιστορία όμως έχει την τάση να επαναλαμβάνεται, και μπορούμε, για να μην πω επιβάλλεται, να μάθουμε από αυτή.

Ας δούμε μερικές ενέργειες του επιτυχημένου επιχειρηματία, σε καιρούς κρίσης. Η λίστα, προφανώς δεν είναι πλήρης, αλλά απαρτίζεται από μερικές, χρήσιμες ελπίζω, επισημάνσεις του γράφοντος.

Ταχύτητα & αποφασιστικότητα

Ταχύτητα & αποφασιστικότητα.

Οι Σάξωνες λένε «fail early»! Καλύτερα δηλαδή να πάρεις μια απόφαση γρήγορα, όχι βιαστικά, και να την εφαρμόσεις όσο καλύτερα μπορείς. Αυτό μπορεί να είναι μια στρατηγική αλλαγή, στο λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας, ή στην αντικατάσταση του με κάτι νέο. Στην περίπτωση που διαφανεί ότι ήταν σωστή απόφαση, τότε βελτιστοποιείς και συνεχίζεις. Αν ήταν λανθασμένη, τότε φρόντισε να μην χάσεις χρόνο και να κάνεις τις απαραίτητες διορθώσεις ή ακόμα και να την αντιστρέψεις.

Βγες στην επίθεση

Βγες στην επίθεση.

Δεν είναι καιροί για να στέκεσαι σαστισμένος στις αλλαγές τριγύρω. Εκμεταλλεύσου τα κενά της αγοράς, και «χτύπα». Οι πελάτες σου θέλουν κάτι διαφορετικό ή παραλλαγμένο; Ανταποκρίσου. Μπορείς να προσφέρεις κάτι που ήδη υπάρχει στην αγορά, αλλά καλύτερα; Κάνε το! 

Δεν αρκεί να προστατεύεις το μερίδιο που διαθέτεις στην αγορά σου. Πρέπει να το μεγαλώνεις.

Επικεντρώσου & βελτίωσε τα δυνατά σου σημεία

Επικεντρώσου & βελτίωσε τα δυνατά σου σημεία.

Ξέρω, είναι τελείως αντίθετο με τη λογική σου. Θέλεις να είσαι πολύ καλός σε όλα, και άριστος σε πολλά. Σου έχω νέα. Οι επιχειρήσεις & οι επαγγελματίες που κάνουν πολλές πωλήσεις & βγάζουν πολλά χρήματα, είναι ιδιαίτερα καλές σε κάτι και αυτό πουλάνε.

Δεν λέω ότι π.χ. μια επιχείρηση μπορεί να σταθεί έχοντας καλά προϊόντα και χάλια after sales service! Μια επιτυχημένη επιχείρηση είναι καλή στα περισσότερα σημεία, αν όχι σε όλα, αλλά άριστη σε κάτι το οποίο έχει μεγάλη αξία (value) για τους πελάτες της, και το διαφημίζει στο υπόλοιπο κοινό.

Εκμεταλλεύσου ό,τι πουλάς καλύτερα στο έπακρο!

Όλα είναι marketing

Όλα είναι marketing.

Ο ορισμός που προσωπικά ενστερνίζομαι, και η φιλοσοφία του μάρκετινγκ που προσπαθώ να μεταλαμπαδεύσω, λέει ότι μάρκετινγκ είναι το σύνολο των διαδικασιών μέσω των οποίων οι πελάτες ικανοποιούν τις ανάγκες & τις επιθυμίες τους και οι επιχειρήσεις επιτυγχάνουν τους στόχους τους.

Είναι προφανές, ότι τις ανάγκες & τις επιθυμίες των πελατών οφείλουν να τις εκπληρώνουν όλα τα μέρη μιας επιχείρησης, και όλοι επιτελούν μάρκετινγκ.

Βudget με προτεραιότητες

Βudget με προτεραιότητες.

Η οικονομική αβεβαιότητα, η επιβαρυμένη ρευστότητα και οι πτώση πωλήσεων, δεν σημαίνουν ότι παγώνουμε όλο μας τον προϋπολογισμό! Όπως ακριβώς η επιχείρηση μας χρειάζεται στέγαση και ηλεκτρισμό, έτσι και παραγωγή αλλά και η προώθηση των πωλήσεων είναι επιβεβλημένη.

Καθόρισε προτεραιότητες στα τμήματα του προϋπολογισμού της επιχείρησης, και βάλε τον να δουλέψει!

Διαφημίσου έξυπνα!

Βρες τα μοναδικά ανταγωνιστικά σημεία (unique selling point / proposition), και επικοινώνησε τα στα αντίστοιχα κοινά, χρησιμοποιώντας κατάλληλα το internet marketing.

Επικοινώνησε μαζί μας για να συζητήσουμε τους στόχους σου, και να σε βοηθήσουμε να τους πετύχεις.

 

Digital Stategist / Software Engineer