side area

7 λάθη στο marketing, που σας κοστίζουν χρήματα

Home / Blog  / 7 λάθη στο marketing, που σας κοστίζουν χρήματα

Έχω την τύχη να συνεργάζομαι με πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Τους βοηθώ να πετυχαίνουν τους στόχους τους με διαδικασίες digital marketing και πολύ συχνά με συμβουλευτική marketing.

Πολλοί επιχειρηματίες κάνουν λάθη ή παραλείψεις που τους κοστίζουν πολύτιμα χρήματα και χρόνο.

7 συνηθισμένα λάθη ή παραλείψεις στο marketing, που κοστίζουν και πρέπει να αποφύγεις:

  1. Το να μην γνωρίζεις το κόστος ανά απόκτηση πελάτη (CPA: Cost Per Acquisition)

    Κάθε επιχείρηση πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζει πόσο της κοστίζει η απόκτηση κάθε πελάτη. Αυτό βοηθά στην επιλογή των κατάλληλων μεθόδων αλλά και καθορίζει αν μια ενέργεια ή διαφημιστική καμπάνια είναι επένδυση ή σπατάλη.

  2. Το να μην γνωρίζεις το ποσοστό μετατροπών σου (Conversion Rate)

    Εκτελώντας προσεκτικά σχεδιασμένες online διαφημίσεις, μπορούμε να φέρουμε ποιοτική επισκεψιμότητα στο website της επιχείρησης ή να δεχθεί τηλεφωνικές κλήσεις από πιθανούς πελάτες κλπ. Αν όμως το website δεν είναι κατάλληλο και δεν μετατρέπει τους επισκέπτες σε πελάτες ή αν οι υπάλληλοι της επιχείρησης δεν χρησιμοποιούν τακτικές πώλησης τηλεφωνικά, τότε η αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων θα είναι χαμηλή, και δεν θα φταίει η διαφήμιση.

  3. Το να είσαι αναποφάσιστος όσον αφορά την προσέγγιση τύπου «χωνί» (funnel approach)

    inbound-marketing-sales-funnel-smallΑν η επιχείρησή ή το προϊόν δεν «πουλάει», μάλλον πρέπει να ασχοληθείς πρώτα με τα κατώτερα επίπεδα στο marketing sales funnel σου (δες το στη Wikipedia). Αν γνωρίζεις τί πουλάει και σε ποιους τότε είσαι σε θέση αυξήσεις τις πωλήσεις προσεγγίζοντας περισσότερους πιθανούς πελάτες!

  4. Το να μην εκτιμάς σωστά τη μακροπρόθεσμη διαφήμιση (long-term advertising)

    Στο CPC advertising (διαφήμιση όπου πληρώνεις ανά «κλικ»), γνωρίζεις πόσο κοστίζει, πόσοι κάνουν κλικ και από εκεί και πέρα, πόσοι πράγματι αγοράζουν.

    Όταν όμως γίνεται διαφήμιση με συνέπεια & για μεγάλο χρονικό διάστημα, δημιουργείται extra αξία. Το brand γίνεται γνωστό και κατά συνέπεια αυτό που πουλάτε, το περιεχόμενο (content) διαμοιράζεται, το SEO βελτιώνεται κ.α.

  5. Το να μην κάνεις δοκιμές Α/Β (A/B testing)

    Στο Digital Marketing μετράμε τα πάντα. Άμεσα. Έτσι μπορούμε να κάνουμε πειράματα, με μικρές αλλαγές (έκδοση Α vs Β) και να κάνουμε μετρήσεις αποτελεσματικότητας. Με αυτό τον κατά το δυνατό αντικειμενικό τρόπο, οι ενέργειες marketing μπορούν να βελτιώνονται διαρκώς και να γίνονται αποτελεσματικότερες.

  6. Το να μην χρησιμοποιείς μεθόδους retargeting

    what_is_retargetingΈχεις προσέξει ότι μερικές φορές κάνεις έρευνα αγοράς online και σχετικές διαφημίσεις φαίνονται να σε «ακολουθούν»; Η μέθοδος ονομάζεται re-targeting (η Google το λέει re-marketing), και αν δεν το εφαρμόζεις (μελετημένα & προσεκτικά), χάνεις πωλήσεις και πελάτες!

  7. Το να μην έχεις προσδιορίσει αντικειμενικούς στόχους για τις ενέργειες marketing

    Αν δεν έχεις θέσει συγκεκριμένους αντικειμενικούς & μετρήσιμους στόχους, δεν μπορείς να ξέρεις αν η εκάστοτε ενέργεια είναι επιτυχημένη ή όχι.

    Πριν ξεκινήσεις μια ενέργεια, να είσαι σίγουρος ότι έχεις θέσει στόχο. Π.χ.:
    – Να συγκεντρώσεις Χ αριθμός email διευθύνσεων πιθανών πελατών (leads)
    – Να κάνεις Χ αριθμό πωλήσεων για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν
    – Να δουν το brand και το mission statement σου X αριθμός ανθρώπων
    – κοκ

Σίγουρα η λίστα δεν είναι πλήρης, αλλά ελπίζω να σας είναι χρήσιμη. Καλές πωλήσεις!

Digital Stategist / Software Engineer